Veelgestelde Vragen

Wanneer is jullie winkel geopend?

Onze Experience Store is 7-dagen per week geopend. We zijn van maandag t/m Zaterdag geopend van 10:00 tot 17:00 en op Zondagen van 12:00 tot 17:00.

Wij geloven in ruime openingstijden om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen en adviseren. Door de ruime spreiding en mogelijkheden zijn onze piek momenten minder druk en kunnen we nog meer de tijd nemen om het beste advies te geven.

Let op! De bovenstaande openingstijden zijn onze standaard openingstijden, hou er rekening mee dat onze openingstijden mogelijk wijzigen op of rond feestdagen. Check onze actuele openingstijden altijd als je twijfelt door even kort contact met ons op te nemen.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen bij Meubelbaas van minimaal € 200,- worden gratis thuisbezorgd in Nederland & België. Bij bestellingen onder € 200,- rekenen we tussen de €5 & €15 verzendkosten.

Wanneer wordt mijn product geleverd?

Staat er op de website bij beschikbaarheid ‘op voorraad', dan kun je er van uit gaan dat wij het product razendsnel bij jou thuis kunnen bezorgen. Op de product pagina staat dan vaak ook al aangegeven: Nu besteld, woensdag gratis bezorgd, of natuurlijk een andere dag, afhankelijk van het moment van bestellen.

Ben jij aan het verhuizen, moet je de sleutel nog krijgen of kun je je nieuwe meubels simpelweg nog niet kwijt? Dan kun je natuurlijk voor kiezen om de levering later plaats te laten vinden.

Op de afreken pagina waar je je gegeven invult kun je kiezen voor:
Standaard drempellevering - Kies een specifieke bezorgdatum via een e-mail die je achteraf ontvangt (Inclusief Live Track & Trace).

Staat er op de website bij beschikbaarheid: ‘nieuwe voorraad onderweg’, dan is het product momenteel niet op voorraad. Onder beschikbaarheid staat het kopje ‘leverbaar vanaf week/datum’ waarin de verwachte levertijd staat aangegeven.

Het product wordt door MeubelBaas direct voor jou besteld bij onze leverancier en zal in de aangegeven week leverbaar zijn. Zodra het meubel leverbaar is krijg je van ons een bevestigingsmailtje en kan je zelf aangegeven op welke datum je het meubel wil ontvangen

Kan ik zien hoe laat de bestelling geleverd wordt?

De avond voor de dag dat de meubels geleverd worden ontvang je een mailtje met een Track & Trace code. Hierin komt een tijdvak te staan van ongeveer 2 uur waarin de meubels geleverd worden.

Daarnaast kan je hier ook precies zien welke stop jij bent van de chauffeur. Hierdoor kan je nog beter rekening houden met het tijdstip van bezorging.

Hoe wordt mijn bestelling precies bezorgd?

Wij werken met diverse transport bedrijven waaronder: DHL, PostNL en diverse transportpartners gespecialiseerd in grote en zware pakketten. Onze bezorgdagen zijn van dinsdag tot en met zaterdag. Leveringen worden tot de drempel op de begane grond uitgevoerd. Bij een lift geldt de drempel op de etage van de lift.

Palletleveringen zijn altijd tot de begane grond.

Mocht je jouw bestelling toch over de drempel bezorgd willen hebben, dan is dit op eigen risico, ook is de transporteur dit niet verplicht. Mocht er schade ontstaan aan jouw eigendommen, dan is MeubelBaas of de transporteur hier niet aansprakelijk voor.

Woon je in de regio Apeldoorn, dan kan je tegen een meerprijs eventueel kiezen voor Brons, Zilver of zelfs Goud transport. Hierbij komt één van onze eigen chauffeurs op een eigen vrachtwagentje jouw zending netjes brengen.

Bij Brons transport zet de chauffeur de pakketten netjes op de juiste plek in de woning, maar doet hij er verder niks mee.

Bij Zilver transport zet hij de pakketten op de juiste plek in de woning, pakt het de artikelen uit en neemt hij alle rotzooi zoals het karton mee terug.

En bij Goud transport wordt je volledig ont-zorgt, onze eigen chauffeur komt de producten netjes afleveren, monteert meubels waar nodig en zet de producten op de juiste plek (begane grond) in de woning. Ook neemt hij wederom alle rotzooi netjes mee terug.

Toch nog vragen over de bezorging of een bijzondere situatie? Neem contact met ons op en dan helpen we je graag verder!

*Artikelen worden standaard NIET uitgepakt of gemonteerd of binnen de woning gezet.

Mijn bestelling is deels op voorraad, wat nu?

Als je meerdere meubels besteld en er is een deel wel voorradig en een deel nog niet, dan nemen wij standaard pas contact op als de bestelling compleet is om het in 1x af te leveren.

Als je het voorradige deel alvast wil ontvangen kan dit in overleg eventueel. Wel dien je dan zelf even contact met ons op te nemen om dit af te stemmen. Uiteraard gaat onze voorkeur er naar uit om alle meubels op hetzelfde moment te leveren, zo kunnen we het aantal transport handelingen en de kans op schades minimaliseren.

Ik woon op een van de Waddeneilanden. Kan ik een bestelling plaatsen?

Natuurlijk ben je van harte welkom om je bestelling bij ons te plaatsen! Omdat de transportkosten wat hoger zijn op de Waddeneilanden vragen hierbij wel een kleine extra vergoeding voor omdat we normaal gratis verzenden aanbieden. Houd er ook rekening mee dat de levertijd in de meeste gevallen iets langer zal zijn, omdat we de bezorging op de Waddeneilanden moeten uitbesteden aan een speciale vervoerder.

Kan ik mijn bestelling op een later moment pas laten leveren?

Dit kan zeker! Geef net als normaal een leverdatum in de toekomst aan en dan zullen we het reserveren en dan pas uitleveren. Deze leverdatum mag maximaal 6 maanden in de toekomst liggen. Weet je nog geen exacte datum?, neem dan even contact met ons op of zet in het vakje 'bestelnotities' leveren op afroep neer.

Kan ik zelf een leverdatum kiezen?

Dat kan! Als je al je producten aan je winkelmand hebt toegevoegd, ga je door naar de daadwerkelijke bestelpagina. Hier vul je al je gegevens in met betrekking tot het bezorgadres en dan komen er vanzelf verzendopties naar voren.

Kies voor:
Standaard drempellevering - Kies een specifieke bezorgdatum via een e-mail die je achteraf ontvangt (Inclusief Live Track & Trace)

Na het plaatsen van de bestelling ontvang je een mail met een bezorg kalender. Kies hier de datum dat jij de meubels graag geleverd wil krijgen.

Weet je nog niet precies wanneer je de meubels wil ontvangen in verband met een verhuizing, verbouwing of een andere reden. Laat dan even een notitie achter tijdens het bestellen met "Levering op afroep".

In dit geval gaan wij er vanuit dat je zelf contact opneemt zodra je de meubels graag geleverd wil krijgen. Hou er rekening mee dat er bij afroep minimaal 48 uur moet zitten tussen het melden en de daadwerkelijke levering.

Kan ik het product ook zelf afhalen?

Dat kan! Je kan bij de verzendmethodes kiezen voor Ophalen. Kies alsnog een ontvangstdatum in de winkelwagen of neem even contact op met onze servicebazen of bazinnen wanneer je het product precies wil komen afhalen!

Ik ben zelf online niet zo handig, kunnen jullie mij helpen bij het plaatsen van mijn bestelling?

Uiteraard! Onze servicebazen en bazinnen staan van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 voor je klaar om je te helpen. Hiervoor kan je het beste even bellen naar 085 06 085 69 en kiezen voor optie 3! Dan maken we samen de bestelling even aan.

Ook op Zaterdag en Zondag doen we ons uiterste best om je te helpen bij het maken van je bestelling, onze winkel-bazen staan je dan graag bij het maken van de bestelling. Let op, Zaterdags zijn we geopend van 10:00 tot 17:00 en Zondags van 12:00 tot 17:00.

Tijdens weekend dagen kan het super druk zijn in de winkel waardoor we je niet kunnen helpen. Probeer het dan door de weeks nog eens, dan zijn we vaak een stuk beter bezet!

Kan ik zakelijk/als bedrijf bestellen?

Yes dat is mogelijk! Je kan gewoon bestellen en afrekenen via de normale wijze, achteraf ontvang je de factuur van ons in de mail. Kies tijdens de check-out een afleveradres en factuuradres (deze kunnen anders zijn).

Je krijgt een factuur van ons per mail. Als je hier graag een KVK of andere gegevens op wil hebben kan dat! Neem dan even contact op met ons via service@meubelbaas.nl.

Ik woon in het buitenland (niet in Nederland of België), kan ik iets bestellen?

Dit verschilt heel erg per situatie maar vaak is er wel wat mogelijk ;). Neem hiervoor altijd even contact met ons op!

Kan ik als bedrijf vanuit België zonder BTW bestellen?

Jazeker kan dat. Geef via een mail aan onze je bestelling door, inclusief je BTW-nummer, bedrijfsnaam en adresgegevens. Wij zorgen dan voor een aangepaste factuur zonder Nederlandse BTW.